FAQ

Hva er AMOI?

AMOI er en digital plattform som sammenkobler kjøpere med butikker og tjenestetilbydere. Vi vil gjøre hverdagen enklere for deg som kjøper samtidig som vi styrker og støtter næringsdrivende i de ulike lokalområdene i Norge.

Du kan handle på tvers av produktkategorier, betale for alt på et sted og få det levert samlet, raskt og enkelt direkte til der hvor du er. Enten til hjemmet, på jobb eller hos naboen - du bestemmer.

Hvem kjøper jeg fra?

Alt som kjøpes gjennom AMOI kjøpes direkte fra butikken eller tjenestetilbyderen. AMOI sin rolle er å fasilitere kjøpet og koordinere en samlet betaling og transport.

Hvorfor varierer leveringsvinduene fra dag til dag?

Et av målene til AMOI er å bidra til å opprettholde en levende by. Dette betyr at når du handler på AMOI, går din bestilling direkte til butikkenes personale, og varene blir deretter hentet i butikkene.

Dette innebærer at om en butikk er stengt, kan ikke varer derfra leveres før den er åpen igjen, og våre bud har mulighet til å hente varene.

Vi forsøker kontinuerlig å forbedre denne delen av vår tjeneste, og er i tett dialog med butikkene for å finne løsninger slik at du som kunde kan få best mulige leveringsvinduer.

Det er også en rekke varer på vår plattform som er underlagt reguleringer, for eksempel er det kun lov å overlevere produkter som inneholder alkohol innenfor spesifikke tider av døgnet.

Når må jeg bestille for å få varene levert i dag?

Hvis alle butikkene du ønsker å bestille fra er åpne, er bestilligsfristen for levering samme dag kl 13:00 på hverdager, og kl 12:25 i helgen. Dette gjelder kun i byområder.

Når blir varene mine leverte?

Når du gjennomfører et kjøp på AMOI har du mulighet til å velge leveringsvindu i enkelte byområder. På hverdager vil dette vinduet som oftest være på 2 timer, eksempelvis en gang mellom 16:00-18:00. I helgen opererer vi for øyeblikket med et leveringsvindu mellom kl 14:00-17:00. Etter bestilling vil du få en lenke fra Poste/Bring via SMS, hvor du kan spore din levering i realtid.

Hva skjer hvis jeg ikke er hjemme ved levering?

Det er fullt mulig å be budet sette varene utenfor døren, om du ikke har mulighet til å være hjemme i det budet kommer.

Ved slike tilfeller kan vi ikke kan garantere for kvaliteten på varene som blir satt igjen, og ansvaret vil dermed overføres til deg som mottaker.

Om du har bestilt varer som inneholder alkohol, må du være hjemme slik at budet får gjennomført ID- og sosialkontroll før varene blir overlevert. Om du ikke er hjemme under en levering med alkoholprodukter, vil varene bli kjørt til Postkontor/Post i butikk, eller tilbake til butikken produktene er fra, og du må bestille ny levering.

Hva med retur og angrerett?

Alt du kjøper gjennom AMOI er underlagt konsumentkjøpsloven/forbrukerloven. Du kan lese mer i detalj om dette på:  https://www.amoi.no/terms-and-conditions

Spørsmål om et produkt?

Hvis du har spørsmål om et produkt som finnes på AMOI, er det beste å ta direkte kontakt med butikken. De fleste av våre butikker anses som spesialister innenfor sitt område, og sitter på en rik kompetanse rundt alle sine produkter.

Eventuelt kan du også kontakte AMOI-teamet direkte via support@amoi.no